Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до пункту 2 рішення Ради суддів України № 28 від 02 квітня 2015 року, на виконання пункту 3 рішення Ради суддів України № 35 від 12 травня 2016 року «Про реалізацію «Системи оцінювання роботи суду», з метою об’єктивної оцінки якості послуг, які надаються Тернівським міським судом Дніпропетровської області та розробки ефективних кроків для підвищення рівня громадської довіри до суду в період з 28 листопада 2017 року по 29 грудня 2017 року у приміщенні Тернівського міського суду Дніпропетровської області проводилось опитування громадян – відвідувачів суду.
З метою інформування громадськості про заплановане опитування громадян-відвідувачів суду розміщено відповідне оголошення на офіційній web-сторінці суду web-порталу «Судова влада України» та інформаційному стенді у приміщенні суду.
Під час опитування всім відвідувачам суду пропонувалося заповнити анонімну анкету, зразок якої затверджено наказом голови Тернівського міського суду Дніпропетровської області № 173 від 28.11.2017 року та був розміщений на інформаційному стенді в приміщенні суду та офіційній web-сторінці Тернівського міського суду Дніпропетровської області web-порталу «Судова влада України». У кабінеті канцелярії суду була розміщена скринька, де відвідувачі суду могли залишити свої заповнені анкети.
Усього в опитуванні взяли участь 24 громадяна – відвідувачів Тернівського міського суду Дніпропетровської області.
Слід зазначити, що більшість відвідувачів відмовлялися від заповнення анкет, посилаючись на небажання брати участь в опитуванні, зайнятість підготовкою до судового засідання, нестачу часу та інше.
Аналіз опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати:
Розподіл за віковими характеристиками
За віком опитувані відвідувачі Тернівського міського суду Дніпропетровської області розподіляються наступним чином: «18-25 років» - 17,36 %; «26-39» - 60,76 %; «40-59» - 21,7 %.
Розподіл за статтю
60,76 % опитаних становлять жінки; 39,24 % - чоловіки.
Рівень освіти
69,44 % респондентів мають повну вищу освіту; 17,36 % - базову вищу освіту; 13,2 % - середню та неповну середню освіту. Таким чином, опитані відвідувачі суду є достатньо високоосвіченими та 56 % з них мають юридичну освіту.
Географічний розподіл
82 % опитуваних виявилися жителями м.Тернівка, решта 18 % - жителі інших населених пунктів.
Розподіл за роллю в судовому процесі
61 % респондентів представляють у суді особисто себе, 39 % - іншу особу.
Розподіл за матеріальними статками
За майновим статусом більшість респондентів (29,2 %) відносять себе до групи нижче середнього статку. 12,51 % опитаних ідентифікують себе як бідні, 50,04 % оцінюють свій майновий статус «середнього статку», 4,17 % вважають себе заможними та 4,17 % не надали відповіді на питання.
Наявність попереднього судового досвіду
Найбільшу частку серед опитаних відвідувачів Тернівського міського суду Дніпропетровської області (41,7 %) становлять респонденти, які вперше беруть участь у судовому процесі, 37,53 % брали участь у судовому процесі 6 і більше разів та 20,85 % приймають участь у судовому процесі від 2 до 5 разів.
Серед опитаних найбільше учасників цивільного процесу – 62,55%. Значно менше учасників інших процесів: 20,85 % - кримінальний процес, 16,6% - справи про адміністративне правопорушення. З них 62,55% респондентів на момент проведення опитування справи знаходилися у процесі судового розгляду. У 33,3% опитуваних розгляд справи було завершено, а у 4,2% розгляд справи у суді ще не розпочато.
Обізнаність з роботою суду та суддів в цілому
Аналіз відповідей респондентів засвідчує, що 20,85 % опитаних заявили, що вони майже не обізнані з роботою суду, 37,53 % загалом обізнані, 41,7 % зробили відповідну відмітку про цілковиту обізнаність про роботу місцевого суду.
Загальна оцінка якості роботи суду
На думку опитаних респондентів роботу Тернівського міського суду Дніпропетровської області можна оцінити в цілому позитивно.
Доступність суду
Основні висновки за результатами аналізу показників є такими: респонденти не відчувають особливих проблем із знаходженням приміщення суду. Так, 66 % респондентів зазначили, що вони легко знайшли будівлю суду. Для 58 % опитаних діставатися громадським транспортом до будівлі суду зручно; 50 % респондентів вказали, що, на їх погляд, паркувати автомобіль біля будівлі суду достатньо зручно.
Більшість респондентів зазначили, що не зазнавали ніяких перешкод у доступі до приміщення суду через обмеження охорони – 87,5 %, це можна пояснити тим, що у Тернівському міському суді Дніпропетровської області охорона відсутня.
62 % опитуваних зазначили, що люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду. У той же час необхідно зауважити, що інформація, що розміщена в холах суду не пристосована для людей з інвалідністю по зору. За спостереженнями працівників суду, суддів, серед відвідувачів суду, людей, які пересуваються на інвалідних візках чи які мають певні обмеження у пересуванні, незначна кількість. Переважно їх інтереси представляють адвокати або інші представники.
У відповідь на питання «Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалося додзвонитися та отримати потрібну інформацію?» 75 % відповіли «цілком так», проте слід зазначити, що це особисті номери телефонів працівників апарату суду.
Респонденти в цілому позитивно оцінюють графік роботи канцелярії, який дозволив більшості (91 %) вчасно та безперешкодно вирішувати справи в суді.
На питання «Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності?» 49 % респондентів відповіли, що «цілком ні» та «швидше ні», та 51 % дали стверджувальну відповідь.
Зручність та комфортність перебування у суді
Респонденти оцінили зручність та комфортність перебування у суді за високим показником.
Аналіз отриманих даних дає підстави зробити наступні висновки:
83,4 % опитаних респондентів цілком погодилися або скоріше погодилися з тим, що в приміщенні достатньо зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до судового засідання;
41 % опитаних погоджуються з тим, що в приміщенні суду забезпечено вільний доступ до побутових приміщень (туалетів);
91,7 % респондентів зазначають, що для приміщення суду є характерним чистота та прибраність;
для 91 % опитаних відвідувачів освітленість приміщення суду є достатньою.
Повнота та ясність інформації
Як свідчать отримані дані, респонденти в цілому задоволені повнотою та ясністю інформації по всім пунктам, що зазначені в анонімному анкетуванні. На думку майже 91 % респондентів, інформаційні стенди розташовані достатньо зручно. 87,5 % опитаних заявили, що вони в тій чи іншій мірі задоволені наявною в суді інформацією щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень; 91,7 % - щодо правил допуску в суд та перебування в ньому. Інформування відвідувачів про справи, що призначені до розгляду, забезпечено на досить належному рівні. Про це свідчить досить високий показник, а саме 91,7 % респондентів задоволені; такий самий показник , а саме 91,7 % опитаних заявили про свою задоволеність наявною в суді інформацією щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо); також більшість респондентів (87,5 %) не відчувають проблем з отриманням інформації щодо порядку сплати судових зборів, реквізитів та розмірів платежів.
Серед опитуваних відвідувачів суду 71 % тих, хто користувався офіційною веб-сторінкою Тернівського міського суду Дніпропетровської області на веб-порталі Судова влада України.
Сприйняття роботи працівників апарату суду
Респондентам було запропоновано оцінити риси характеру, які працівники апарату суду проявили при спілкуванні із ними, а також оцінити наскільки такі працівники старанно працювали та не допускалися помилок, які б призводили до переробки документів чи порушення строків. На підставі отриманих даних можна зробити наступні висновки.
Серед опитуваних відвідувачів 83,4 % погодилися з тим, що працівники суду працювали старанно та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів, до порушення строків. 91,7 % відзначили доброзичливість, повагу та бажання допомогти з боку працівників апарату, професіоналізм та однакове ставлення працівників апарату до відвідувачів суду відзначають той самий відсоток (91,7 %) респондентів.
Дотримання строків судового розгляду
Представлені дані дозволяють зробити висновок про достатній рівень задоволеності відвідувачами суду дотриманням термінів судового розгляду у Тернівському міському суді Дніпропетровської області.
Основні висновки за результатами аналізу показників є такими: лише 21 % респондентів незадоволені, що засідання розпочалося невчасно, тобто у 79 % вони розпочинаються відповідно до графіка. Та 79 % зазначили, що при призначенні дня та часу засідання було враховано їхні побажання; 83 % опитаних респондентів вказали на те, що вони отримували повістки та повідомлення про розгляд справи вчасно.
Сприйняття роботи суддів
Аналіз опитаних відповідей респондентів, чиї справи вже розглянуто або перебувають в стані розгляду дає можливість зробити наступні висновки.
Учасниками судових засідань позитивно сприймається незалежність та неупередженість суддів Тернівського міського суду Дніпропетровської області, про що свідчить висока оцінка за цим критерієм у 87,5 % відповідей опитуваних учасників судового процесу. Такий же самий відсоток респондентів погодилися з тим, що для суддів були характерні в тій чи іншій мірі коректність, доброзичливість та ввічливість, та судді демонструють належну підготовку до справи, знання справи та дотримання процедури розгляду. Окрім цього, 83,4 % респондентів відмітили, що судді надають можливість сторонам обґрунтувати свою позицію під час судового розгляду, а також у відповідях 87,5 % анкетованих вказано про дотримання суддями місцевого суду процедури судового розгляду.
Судове рішення
Оцінку якості судових рішень давали тільки ті респонденти, розгляд справ яких вже завершився (винесено рішення). Таких серед опитаних було 54,2 %, з яких 16,6 % рішення було не на їх користь та всі вони планують звертатися до апеляційного суду з метою оскарження рішення суду І інстанції.
91 % опитуваних відвідувачів, у яких розгляд справи вже завершено відмітили, що вони вчасно отримали повний текст рішення по справі та воно, на їх думку, було обґрунтоване та викладено легкою, доступною для розуміння мовою.
Окрім цього, респондентів, які б відвідували Тернівський міський суд Дніпропетровської області з причин неналежної його організації не виявилося, всі візити були пов’язані з участю у судових засіданнях.
ВИСНОВКИ
Результати опитування відвідувачів Тернівського міського суду Дніпропетровської області свідчать, що якість функціонування суду за усіма аспектами перебуває на належному рівні. Водночас дані анкетування дозволили виявити певні проблемні моменти в організації роботи суду. А саме, доступність для людей з обмеженими фізичними можливостями.
Охайність, облаштованість, прибраність та чистота приміщення Тернівського міського суду Дніпропетровської області цілком позитивно сприймається відвідувачами, достатньою є кількість зручних місць для очікування, оформлення документів та підготовки до засідання, також задовільним є освітлення приміщення суду, доступ до побутового приміщення (туалету) лише у деяких респондентів оцінений низько.
Тернівський міський суд Дніпропетровської області висловлює велику вдячність громадянам, які прийняли участь в опитуванні, за виявлену ініціативу щодо покращення якості обслуговування відвідувачів суду. Отримані результати опитування стали черговим стимулом для поліпшення організації роботи апарату суду та вибору найбільш актуальних та ефективних методів виконання завдань, покладених на судову систему Конституцією України, вивчення передового досвіду, забезпечення створення належних умов для впровадження інноваційних технологій та подальшого вдосконалення діяльності суду.